tisdag 15 mars 2011

Ny och okunning

Okej, Jag ska göra ett försök. Jag behöver nått att fylla ut min tid med när jag inte orkar plugga eller känner för att spela nått spel. Och ja, jag kommer missbruka användandet av smileys och antagligen skriva som mina tankar går vilket, för alla som känner mig, brukar innebära konstiga men för mig helt glasklara associationer. Så den som blir irriterad på sånt kan nog sluta läsa redan nu, under förutsättning att ni kommer missa vad jag faktiskt skriver. ^^

Hihi, första smileyn använd. :P

Hade främst tänkt tipsa om bra böcker som jag läst och ge reflektioner kring det som jag läst någonstans. Kommer säkert dock även bli en del pyssel, kanske även pyssel som andra gjort, med deras medgivande. Inga namn nämnda, men i Högkvarteret görs det mycket fint när andan faller på. ^^ Vi får se hur det går och om någon kommer tycka att det är intressant att läsa, men jag kommer i alla fall ha nått att göra i mina pluggpauser som inte involverar dataspel. ^^

Jag kan faktiskt börja med en reflektion redan nu. Sitter och läser kurslitteratur om barn och digitala medier, massa undersökningar och sånt om internet och internetanvändning. Riktig intressant faktiskt, kanske mer intressant för mig med tanke på mitt yrkesval. Några av undersökningarna handlar om hur mycket barn mellan 3-16 år använder internet. Bara en fråga, kanske dum, men jag tycker den är befogad:

Vem sätter en treåring framför en dator och internet? Vad har de där att göra? Ska man inte leka med duplo och rida på föräldrars rygg och annat sånt i den åldern?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar